הכן זוגיותך לחורף..  |  כוחן של הרשתות החברתיות  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




 
המכללה לרפואה משלימה
רחל חודדוב
 
 

 

רפלקסולוגיה ואיברים פנימיים



רפלקסולוגיה ואברי המין
  

מייצגים את ההיבטים האישיותיים של האדם -  זכר,נקבה.

-          -מחלות ובעיות במערכות אלו מעידות על תפיסה שגויה של הנשיות או הזכריות והתנהלות שאינה הולמת עם כוח התשוקה. טראומות עבר גם הן מאד משפיעות על תפיסת הזהות התפקוד והיחס לכוח התשוקה.

 

רפלקסולוגיה והשרירים 

לשרירים מספר תפקידים : הנעת השלד ,עזרה בתנועת מחזור הדם , הגנה על אברים פנימיים.

-          הנעת השלד –ניתן לראות בגוף  של אותו אדם שרירים בעלי טונוס תקין העושים את תפקידם , לצידם שרירים רפויים המעידים על חולשה של אותו אזור ויתכנו גם שרירים בעלי טונוס מוגבר.חולשת שריר מעידה על מקום מוזנח ולא מטופח בנפש  ומקום בעל טונוס מוגבר הוא לרוב מקום טראומתי המגונן יתר על המידה .

-          עזרה בתנועת מחזור הדם – שרירים רפויים בעלי טונוס חלש מתקשים לתמוך בהחזר דם ללב ,במצב כזה מתהלים חיים של עייפות נפשית , "זרימה עם החיים" אבל פחות יוזמה לשינוי.   

-          הגנה על אברים – הגנה על פנימיות הנפש העדינה. מיקום השרירים התפוסים באופן קבוע מעידים כיצד התארגנה הנפש למול החיים. לדוגמא : שרירי עורף נוקשים – קשות עורף, עקשנות וראיה צרת אופקים.                                   

רפלקסולוגיה והשומן  - (נ.ש.מ, נשמה)

לשומן מספר תפקידים : "מחסן מזון ",הגנה על אברים " "תנור" –שמירה על חום גוף

-          "מחסן מזון"  - גופנו אוגר מזון לעת צרה בתאי שומן .השמנה יכולה לקרות מדאגות ייתר למחר ."אכול כי מחר נמות"

-          הגנה על אברים -  כשהנפש פגועה וחשופה יש צורך ל"עטוף" אותה . אפשר בשרירים או בשומן.לדוגמא – מיניות מובלטת מושכת הרבה מבטים והתייחסות לא תמיד רצויה יכולה להיפתר בהשמנה.

-          "תנור" – השומן עוזר בשמירה על חום גוף . כשקר לנו בנשמה – חסך עצום באהבה ,השמנה יכולה להיות פתרון.

-          נ.ש.מ , נשמה-  כשהנשימה טובה זה מעיד על אהבה ואמון  בעצמנו ובאחרים . במצב כזה אין צורך בשומן. בעיות נשימה מעידות על פגיעת אמון ואהבה ובצורך לגונן על עצמנו. כשאדם פועל עם "צו הנשמה " שלו אין צורך בהשמנה.

רפלקסולוגיה והעור -  הוא כסות הגוף והנפש.

לעור מספר תפקידים :  הגנה , שמירה על חום הגוף ע"י הזעה ורעד ,ניקוי רעלים מהגוף , איבר החישה הגדול ביותר.

-          הגנה – העור מהווה את קו ההגנה בנינו לבין הסביבה. עור בריא ,גמיש וסגור ללא פצעים מבטיח שלא יכנסו מזיקים לגוף . כשמחלות תוקפות את העור אנו לא מרגשים מוגנים מול העולם והסביבה. באנלוגיה לנפש אנו ערומים וחשופים בפני אנשים.

-          שמירה על חום גוף – חום הגוף חשוב ביותר לאיזון פנימי . כשאדם לא מזיע הוא מונע מהגוף את אחד ממנגנוני ההגנה החשובים לפנים הגוף . זה נעשה בדרך כלל באופן לא מודע כמנגנון הגנה בפני אנשים . בזיעה יש ריחות היכולים לחשוף אותנו בפחד או מחלה .

-          ניקוי הגוף מרעלים – כאשר לא מזיעים לא מנקים את הגוף מרעלים. אלו אנשים הבוחרים לחיות בהסתרת רגשות מפני הזולת . שוב כמנגנון הגנה. לא יכולים לחוש באמון ואהבה מאחרים ולהיות בטוחים לידם.

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים