הכן זוגיותך לחורף..  |  כוחן של הרשתות החברתיות  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




 
המכללה לרפואה משלימה
רחל חודדוב
 
 
דף הבית >> בידיים שלך - המדריך האישי למערכות יחסים >> כוחן של הרשתות החברתיות
כוחן של הרשתות החברתיות          
 
כוחן של הרשתות החברתיות

אנו בעיצומו של עידן חדש, עידן בו ניתנת לכל אחד ואחת האפשרות ליצור אין סוף קשרים כאלה ואחרים עם אנשים, דרך הרשתות החברתיות. כל אנשי העולם פתוחים לקשר עם כולם.
היות ומטבענו אנו משפיעים ומושפעים הרי שאנו חשופים יותר ויותר להערות, תגובות והשפעות משלל החיבורים שנפתחו בפנינו בעידן זה.
תקשורת 'דרך המסך' מאפשרת אמנם לאנשים יותר בטחון להתבטא, לחלוק כאב או אכזבה, לקבל עצות רבות ומגוונות מהרבה אנשים שונים, אך עם זאת הפרטיות, האינטימיות וצנעת הפרט הולכת ונעלמת.. אנו הופכים עירומים ויותר פגיעים.
נאמר – "תפסת מרובה לא תפסת".. נראה כאילו חיינו מלאים בחברים, רובם וריטואלים אך הבדידות מזדחלת לחיינו מבלי משים.  
העולם מציע שפע של היכרויות עם אנשים שלא היה כמותו מעולם. אנו יכולים לשוחח עם אנשים מארצות רחוקות, או אפילו במדינתנו הקטנה, שסביר להניח שלא נראה במהלך חיינו.
אין סוף הקשרים וההיכרויות הוירטואליות כאילו ממלאות את זמננו ונותנות לנו תחושה של "יש לי מלא חברים" אך למעשה, נשאר לנו פחות ופחות זמן לקירבה אנושית.
האשליה הגדולה והמסוכנת היא האמונה כי יש מלא אנשים ה"מחכים" לנו וניתן  לוותר על הקשיים ועל התפתחות אישית בכל הקשור למערכות יחסים בקלות רבה, ופשוט לעזוב ולהתחיל מחדש...
היות והרבה מהקשרים "מסתתרים" מאחורי מסך, קל לנו להוציא את ה"רע" שבנו, לפגוע, להעליב ולהיעלם, מה שאנו לא יכולים לעשות כשאנו קרובים.
אם בעבר הלא רחוק, הגבולות וההגבלות של חינוך הורים, דת ומוסכמות חברתיות, ניסו לשמור עלינו הרי שבעידן חדש ומיוחד זה אין להם את הכח.

הרבה קודים חברתיים נופצו, כבר לא ברור מה מותר ומה אסור? האם הנפש שלנו מוכנה לכך?
כל הקשרים בחיינו, וירטואליים או ממשיים, משפיעים על הנפש שלנו ומטלטלים אותה. כמות האכזבות ומפחי נפש הולכים ומתרבים, הפגיעות מקשר לקשר עולה והסיכויים לתת אמון, לבטוח ולהתנהל נכון בקשר הולכים ופוחתים. אנו מפתחים שריון רגשי, ציניות ומורידים ציפיות.
העולם השתנה בעקבות הטכנולוגיה אך הנפש שלנו עוד מדדה מאחור, מתקשה לעכל את הקדמה והשינויים מחפשת במה להיאחז.

כמטפלת מעל 25 שנים ועם שעות רבות של הקשבה וטיפול, אני יכולה לציין כי חלו שינויים אצל מטופלי בעשר השנים האחרונות; רמת הסבל הנפשי, התסכול והצער הנובעים מריבוי היחסים עלה לאין שיעור ואיתם רמות הדחק והסבל הפיזי. אני עדה לדור חדש של אנשים הכמהים לקשר זוגי, לאהבה ושותפות אך מתרחקים מהמטרה כל יום יותר ויותר.

התעורר בי רצון עז לעזור ולמצוא איזשהו פתרון. הבנתי יותר מתמיד שאותם חוקים של פעם שנועדו לשמור ולהגן עלינו נעלמים ואת מקומם תופס הכאוס של "המערב הפרוע". הכל מותר, אפשרי, פתוח לנסות, רק הנפש לא ממש עומדת בזה....
וכך, בערב אחד לפני ארבע שנים, זה פרץ כנחשול של הבנות וכלים אישיים, הפתוחים לכולם לעזור לעצמם. לקח לי ארבע שנים להפוך את הרעיון לכלי נגיש מעניין ומפתח בו כל אחד יכול לעזור לעצמו ויכול לקחת את החיים "בידיים שלו".

לפרטים נוספים לחץ כאן


גם אתם חשים כך? שתפו





 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 
לייבסיטי - בניית אתרים